Video Of The Month

Wednesday 24 July 2013

Kempen RM1 Juta Ramadan Alkhir

Asssalammualaikum...


Wahai saudara saudari muslimku sekalian...

Di saat org dok pulun share resepi menu berbuka puasa dan bersahur mereka, mari lah kita share something yang amat diperlukan oleh saudara2 muslim kita di Syria.  Jika kita share, saya share, awak share, kita sama-sama akan memperolehi ganjaran pahala dari Allah swt, inshaAllah...

Anda hanya perlu SHARE flyers Syria Care ini dan ajaklah saudara-saudara dan rakan-rakan anda seramai mungkin untuk SHARE sama..

Rasulullah SAW bersabda: "Barangsiapa menunjukkan orang lain pada kebaikan maka pahalanya sama dengan orang yang melakukannya". (HR. Muslim).









Thanks for reading, yeah...!!


************************************************************************************

p/s :  pernah terbaca satu entry dlm blog terkenal.  seorang professor di tempat pengajiannya mengeluh dengan keadaan manusia zaman sekarang.  berapa banyak masa diperlukan untuk melayari facebook, twitter, instagram, blog, dan lelain? kebanyakkan mereka ini kurang peka dengan keadaan yang berlaku di sekeliling mereka.  mereka mengambil jalan yang mudah dengan membisu dan mengatakan yang itu bukan hal yang perlu mereka masuk campur.  sesetengah mereka sangat berminat mengetahui cara hidup orang lain dan meniru gaya hidup mereka.  namun untuk mengetahui keadaan yang berlaku di sekeliling kita puratanya hanyalah sedikit saja.  

*pause

*tunduk sambil geleng kepala


apa nak buat prof...manusia lebih suka beronok-ronok pada keduniaan.



No comments: