Video Of The Month

Sunday 25 January 2015

Wanna Learn The Kitchen Hacks? - Part 1

Assalammualaikum...


Tahukah anda tentang kitchen hacks?


Ianya bukan lar tentang memakan gula-gula hacks di dalam kitchen yerk!


Ianya tentang tips mudah atau jalan pendek untuk mahirkan diri anda bila berada di dapur.  


Rata-rata tak semua orang tau mengenai kitchen hacks ni.  Aku sendiri pun tak tahu gak.  Ini menunjukkan yang aku bukan lar mahir dalam bidang memasak.  Aku mahir memasak bila dah kawin jer.  Setiap hari aku sentiasa menuntut ilmu memasak tidak kira lar di mana saja sama ada di youtube channel, di facebook atau di cooking show.  Tak semestinya bila aku di zaman anak dara, aku tak pernah memasak dan tak pandai memasak.  Aku dah pandai tanak nasi since aku sekolah menengah lagi.  So, Alhamdullilah...setakat ini nasi aku tak pernah antah, tapi terlembik tu ada ar!  Hahaha....!!  Cuma aku tak terror sangat dalam bab membaking cakes or biscuits.  Masih belajar lagi.  Setakat beli yang instant, tengok cara-cara membaking kat kotak tu memang aku terror lar!  Hahaha....!!!  Tapi tang yang nak sukat-sukat tu agak confius sikit.  Kadang-kadang aku main tara (ikut sukahati mak tiri laki ko) jer!  At last, ntah jadi hapa-hapa ntah!  Tapi kita learn from the mistakes yerk!  Sungguhpun begitu, tak pernah sekali cakes or biscuits yang aku pernah buat, jika dilempar sekali kat dinding rumah aku, terus tertembus ke dinding jiran sebelah.  Belum pernah lagi tercatat rekod seperti itu yerk!  Harap maklum...


So, aku tak boleh nak katakan yang aku dah tahap terror memasak sebab aku masih belajar lagi dan belajar lagi ilmu memasak dan kemahiran yang lain sehingga lar tahap aku boleh buat cooking show sendiri kat tv.  Amboi...over nampak!  Simpan sikit over tu yerk!




































Ni bagus ni untuk reminder.  Broccoli sprouts memang aku pernah beli.  Rasa sayur ni kat hujung-hujung tu ada pahit-pahit sikit.  But its good for our health isn't it?



Cara-cara untuk meng'karate' salad iceberg.



Botol-botol kosong tak perlu lar dibuang sebab korang boleh recycle balik untuk dijadikan penutup bekas plastik yang lain.  Tak payah membazir nak beli bekas yang lawa-lawa untuk isi barang-barang dapur macam ni.  Save earth lar katakan!



Cara yang mudah untuk makan jagung!



Jimat masa!


Omaigadd...!!!



Seriously...???



Yesszaa.....!!



What the park??  Tak pernah cuba ni.  Nanti nak try lar...



Bagi yang bujang-bujang, bagus buat ni kat umah yerk sambil tengok Maharaja Lawak Mega....peace yaw!!









Aiseymen...ni yang aku rasa macam nak buat ni...


cookinghack22
Oooo...I always did that to my pasta!  See?  Bukannya terror pun masak!


cookinghack20
Oic...


cookinghack17


cookinghack16


hard boiled eggs different times




Sebenarnya ada banyak lagi kitchen hacks yang nak dikongsikan bersama dengan korang semua tapi nampaknya hanya setakat ini saja lar dulu yerk.  Kita bersambung ke Part 2 plak nanti.  

Diharapkan dengan adanya kitchen hacks ni dapat memudahkan kerja anda di dapur!  Kita share sesama ilmu memasak ni yerk!  Tak kira lar untuk orang yang berkahwin ker, baru nak berkahwin ker, nak dekat berkahwin ker, yang nak sangat berkahwin ker, kitchen hacks ni sememang sesuai untuk semua orang!   Yippeee....!!!

Cantik itu perlu tapi belajar ilmu memasak itu penting untuk pikat suami yerk!   Hohoho....!!!


( whoaa....lama lagi ker cuti raya cina? )



Thanks for reading this entry!



No comments: