Video Of The Month

Wednesday 30 December 2015

Tutu Skirt By Imerynz

Assalammualaikum...


Sebelum ini aku dah pernah bagitau kat korang yang kakak aku ada order tutu skirt 2 pasang untuk 2 orang anak perempuan dia.  Sorang nak color hitam, sorang nak color biru.  Of course handmade by me!  Bila aku buat tutu skirt ini, anak perempuan aku yang Hanie dengan tersipu-sipu tanya...

" Ibu, skirt ni siapa punya? "
" Sepupu Hanie.  Diaorang order. "
" Oooo...cantik lar, ibu.  Macam princess. "
" Kenapa?  Hanie nak ke? "
" Nak...! "
" Ok, kalo ada masa, ibu jahitkan skirt kembang like a princess. like a Cinderella, khas untuk Hanie ekk. "
" Ok, ibu..."

Kembang kuncup hah hidung Hanie bila tau aku nak jahitkan skirt untuk dia nanti.  Dan yang pasti bukan sehelai aku perlu jahitkan untuk Hanie sorang jer.  Of course lar sehelai skirt sekali untuk adik dia, Humairah.  Kang tak pasal-pasal berebut plak 2 beradik tu.  

Tutu skirt ni telah pun selamat sampai ke tangan kakak aku masa awal bulan Disember.  Punya lar banyak betul rintangan masa bila nak menyiapkan tutu skirt ni.  Budak nak final exam lar, tak sihat lar, dan macam-macam lagi lar.  Alhamdullilah...responnya sangat memuaskan hati.  Suka hah...anak-anak sedara aku dapat tutu skirt yang diidam-idamkannya.  Beli kat luar belum tentu dapat harga yang aku bagi, dan belum tentu dapat design yang aku buat dan material kain yang aku cari sendiri.

Insya Allah...lepas ni busy lar I nak jahit baju aku dan anak-anak untuk wedding adik ipar aku next year nanti.  Tengah cari design yang sesuai dengan gaya muslimah haute couture!  Masa majlis adik ipar aku bertunang, ramai hah kawan-kawan adik ipar aku puji baju Hanie dan Humairah comel dan cantik.  Ternganga mulut depa bila Hanie cakap ibu yang jahitkan.  Cantik dan jimat kos!  Nak beli kat luar, rabak duit beli dress kembang untuk girls jer.  And aku suka bila design ni only my daughters jer yang pakai.  Means that, takde jual kat mana-mana kedai or butik sekali pun.  



Dress Hanie dan Humairah masa majlis tunang adik ipar.  Handmade by Imerynz.



Ni belum cukup kembang lagi.  Kalo ikutkan pada budget, dapat lar kembang macam ni.  Tapi kalo tak ikut budget, kira jer lar berapa, nanti-nanti boleh claim, memang aku akan buatkan kembang semangkuk macam dress Cinderella 2015 tu! 


Ni kes tengah berangan nak jadi Cinderella 2015 lar ni, nak pakai dress kembang masa wedding adik ipar nanti.  Weeii..suka sangat dress Nana masa buat performance Gegar Vaganza tapi tak nak crowded sangat dengan lace yang berat.  Nak yang simple jer.  Kang orang kata dress mengalahkan pengantin plak!  Bulan 10 next year majlis weddingnya nanti, insya Allah.  Dewan pun awal-awal dah booking.  Harap sempat lar nak mencari material kain dan siapkan sebelum majlisnya nanti.  Nantikan dah sibuk nak buat goodies lagi, tolong siapkan dewan lagi, aturcara lagi.  Aduyaii...!!

Wish me luck with my only brand, Thisisme by Imerynz!  Insya Allah....



Thanks for reading this entry!



No comments: