Video Of The Month

Sunday 12 April 2015

Celebrity Style That Can Turn Into Muslimah Style - Emma Watson

Assalammualaikum...


Beauty with a brain.

Tu saje yang aku dapat simpulkan tentang Emma Watson.

Dia seorang yang educated, berjaya abiskan pengajiannya di universiti terkemuka walaupun sesibuk mana dia dengan dalam bidang lakonan.  Kelantangan dia bersuara tentang hak wanita juga turut aku kagumi.

Muda-muda lagi sudah dilantik duta sebab kebijaksanaannya dalam memberikan dan mempertahankan pendapatnya tersendiri dalam suatu forum tentang hak wanita.

Jom kita tengok celebrity style, Emma Watson yang boleh diterapkan kepada muslimah style.  Yang seksi-seksi kita tak nak yerk!



Emma in draped top and dark trousers. Paris #EmmaWatson #Armani
I love her blouse.  Simple and longgar.  Dipadankan dengan bag hitam yang takde tulis huruf capital letters "C" besar-besar.  Just plain, ok.


Emma Watson stepped out in a casual yet preppy ensemble // #StreetStyle
Well, aku tak berapa minat jumpsuit macam ni tapi bila Emma padankan dengan kemeja berlengan panjang, nampak macam menarik pulak bagi aku.


Emma Watson: scarf + shades + white button down + folded pegged jeans + fall outfit
I love..love..love long blazer.  Tutup sekali hah punggung ko!  Even orang cakap style ni macam serial killer jer.  But I like this style.  Luckily, dalam wardrobe aku cuma ada sehelai jer long blazer macam ni.  Tunggu lar...aku tengah refashion lagi satu blazer aku nanti.


21 Times Emma Watson Proved She Is The Most Flawless Woman Of The Decade
Walaupun dress ni berlengan pendek tapi aku suka dress ni sebab lain dari yang lain.  Well, suka hati kan kalo tak nak pakai seluar kan, tapi Emma memilih untuk memakai pants dari menunjukkan pahanya.  Well, good job Emma!


http://louboutinishoesky.blogspot.com/   $128 for charistian louboutin shoes  for autumn/winter style.  Nice!
Rasanya Emma ni memang suka pakai pants yang singkat-singkat ataupun gulung seluar bahagian bawahnya.  Apa-apa pun I love your style.


Cate Blanchett, Emma Watson and More Stars Stun at Prince WIlliam's Windsor Castle Charity Dinner
OMG..!!  Dalam banyak-banyak punya Emma's style, style inilah yang paling aku suka sekali!  Loe your details of your maxi skirt.  Simple but is's gorgeous.


Emma Watson consistently manages to look appropriately youthful, fresh, and chic.
Sometimes Emma suka imej yang simple.  Just black and white.


Look of the Day - March 26, 2014 - Emma Watson in Saint Laurent from #InStyle
Imej boyish Emma memang amat mengagumkan pada pengkritik fashionista di luar sana.  Siapa sangka dengan hanya padankan dengan kemeja, blazer dan pants boleh menjadi stylo seperti begini.


Vogue Paris Foundation Gala - Emma Watson
Aku suka cara dia melilit belt di luar blazer or coat.  Nampak educated.


Emma Watson's street style. I love this so much. From her maroon leather pants to her scarf, to her jacket, to her gemstone headband and loafers. So awesome.
Musim sejuk boleh lar pakai macam ni.  Tapi kalo kat Malaysia nak pakai macam ni pun boleh gak.  Buang scarf kat leher tu, just pakai tudung yang sama color dengan pants.  But, seluar jangan ketat norr...


I love a great trench. Every girl needs one!
Aku jumpa coat ni kat butik pakaian.  Color khaki pulak.  Memang berkenan giler!  Harga toksah nak cakap ar.  RM90.00!  Tanya kat laki, boleh tak nak beli coat ni.  Laki cakap, nak pakai bila?  Malaysia ada musim salji ker?  Kecewa tau!  Tapi kalo untuk stylo dan selagi boleh menutup aurat, pejamkan jer lar mata tu kalo nak bayar.  


What the Frock? - Affordable Fashion Tips and Trends: Celebrity Look for Less: Emma Watson Style
Emma suka style like office wear.  


Emma Watson in Dior. Photo: Steve Sands/Getty Images
Beautiful hemline dress.  Kalo dilabuhkan lagi cantik.  Tapi kalo pakai pants lagi cantik giler untuk gaya muslimah kan?


She's magic: Emma looked wonderfully stylish in her simple black and white ensemble
Love this cape.  Emma padankan dengan kemeja di dalamnya.  Teringin juga dalam wardrobe aku nak ada cape macam ni.  Aku pun ada banyak juga kemeja berlengan panjang.  One day, aku akan jahit juga cape untuk diri sendiri.  


Emma Watson's Glasses #wearthemproudly #oyerevolution
So cute Emma when she wearing a big glasses.


I love Emma Watson's casual look! #justfabonline
Emma suka pakai long blazer.  Same with me.


Dark: Emma opted for a black long coat, jeans and boots to travel in on Sunday
Love her boots.  Memang smart giler!  Everything is just nice to cover your aurah.  Tinggal nak pakai tudung jer ni.


Emma Watson goes cozy in a grey soft turtleneck  and black flats.
Emma merupakan seorang petite.  Kaki pendek tapi badan memanjang.  Sesiapa yang mempunyai body shape seperti Emma Watson, boleh lar bergaya seperti dia.  



For the next entry, saya akan bagi tips and ideas lagi untuk design baju raya anda untuk tahun ini dan tahun-tahun akan datang.  Yang penting design tersebut bukan lar datang dari lambakan fesyen baju raya yang terdapat di dalam negara kita.  Kalo sorang buat baju dengan sulam tampal, maka semua orang pun berjemaah buat design sulam tampal jugak.  Kalo sorang buat kain berbelang-belang, semua orang berjemaah buat kain berbelang-belang color.  Ayoyo...mat yo!  Korang tau tak, design sulam tampal atau beads yang dijahit kat baju tu, dari zaman aku masa sekolah menengah dah pernah ada orang buat baju macam tu.  Tu pun makcik aku kat Singapore yang bagi.  Yeah, maybe trend macam tu dah naik semula kot.  Apa-apa pun memang aku tak suka ikut trend design orang yang selalu buat sekarang.

Jom kita tiru design dari negara luar pulak!  



Thanks for reading this entry!



No comments: