Video Of The Month

Thursday 27 August 2015

How to pose like a Model?

Assalammualaikum...


Kadang-kadang...rasa jemu kan bila pose dengan kawan-kawan atau adik-beradik atau dengan family, mesti nak pose ala-ala tegak macam tiang bendera.  Ataupun konon-konon nak buat pose siap ada props tapi termacam kaku pulak!

So, apa kata kali ni kita belajar how to pose like a model.  Then, the next steps you will be a next top Model.  Hahaha...just kidding!  Tapi why not kalo tak cuba kan?  Try lar pose ni kat depan cermin nanti yerk!  Tapi model omputih ni ajar pose vontot tu kena tonggek sikit.  Kalo mengikut adat Islam dan kita sebagai orang Melayu yang bersopan santun, tak perlu lar nak pose sampai tertonggek-tonggek vontot tu.  Cukup lar confident level kita tinggi, tu pun dah cukup bagus.

Apa-apa pun, for me...gambar candid is the best.  Walaupun buruk muka kita time tercandid picture, tapi itu menunjukkan yang kita tidak lar terlalu control sangat dengan kecantikkan muka kita bila berdepan dengan camera.

Sambil kita scroll ke bawah, sambil tu kita praktis posing badan kita yerk!



























































Ini adalah contoh pose yang memang memerlukan high confident level.  Bukan calang-calang orang yang boleh buat pose macam ni tau.  Anda confident?  Anda pasti boleh buat!



Pohon bamboo ok?  Jangan ko gatal-gatal kena miang buluh udah lar yerk!  Atap zink pun boleh dijadikan sebagai props.  



Aku teringin nak pose yang atas pokok tu.  Rare sikit.  Raga ayam bukan sebarang raga.  Raga juga boleh dijadikan props untuk modelling.  Cuma ko nak dan tak nak jer...



Ok, ni teramat lar gedik sangat.  Mohon jangan tiru pose macam ni.



Coli saper lar yang ko rembat ni?  Tak mencari ke tuan empunya coli tu?  Bergaya dengan jala ikan?  No hal...janji kreatif!



Panjang betul kain pelikat ko ni, nak...sampai terpaksa naik kat jejantas tu.  



Daun betik jangan dibuang begitu saja, korang boleh refashion balik buat baju macam budak ni.  Hahaha...!!



Kalo Tyra Banks tengok pose ko ni dik, mau nyer dia geleng kepala nanti.  Takpe, yang penting confident level ko memang tinggi.  Aku pun tak boleh nak tiru pose ko dik!



So, lepas ni takde lar pose tegak macam tiang bendera lagi?


Thanks for reading this entry!








No comments: