Video Of The Month

Thursday, 4 December 2014

This Is Ours - Part 1

Asssalammualaikum....


Situasi 1


" Abang, daging landak boleh makan ker? "

" Boleh."

" Macam mana nak bersihkan duri landak tu?  Tak ke leceh? "

" Ntah..."

" Abang, landak dalam bahasa omputih panggil apa? "

" Hedgehog."

" Hah? "

" Hedgehog..."

" Ooo...pokemon. " Yang sebenarnya nak cover line sebab tak reti nak sebut.

Terus muka my laki berkerut seribu.


********************************************************************************

Situasi 2


" Yang, nanti kat kedai makan abah ada jual nasi kukus ayam dara tau. "

" Ye ke?  Abah nak buat menu tu?  Boleh lar hari-hari bungkus! " 

Dasar!  Menantu 'contoh' ni!  Tau nyer nak bungkus free jer...

" Abang, nanti abah buat banner tak tulis nasi kukus ayam dara?  Kalo tak orang tak tau abah jual menu tu. " 

" Ntah! "

" Tapi kan kalo nak lagi gempak, nak bagi tarikan orang ramai datang ke kedai abah nanti, jangan lar tulis skema sangat nasi kukus ayam dara. "

" Abis nak tulis apa? "

" NASI KUKUS AYAM BELUM KENA ROGOL..."

Arghh...masak!  Bini siapa ler ni?


********************************************************************************

Situasi 3


" Ibu.....Maira berak!!! "

" Hah?  Berak lagi?  Ibu baru jer cebok Maira berak tadi.  Penat lar...."

Mataku melilau.  Mencari mangsa.  Untuk cebokkan Humairah.

" Abang, kenapa hari ni saya nampak wajah abang makin berseri, bercahaya dan kacak rupawan.  Tak pernah saya tengok wajah abang...."

Belum sempat aku menghabiskan ayat-ayat pujanggaku, tiba-tiba dipotong dengan ayat....

" Yang, dapat pahala cebok anak berak tau! "

" Baiklah, abang. "  Jawabku seperti menurut perintah.


*******************************************************************************

Situasi 4


Sang suami dan isteri sedang khusyuk tengok movie hindustan kat astro.  Tiba-tiba hero hindustan ni buka baju dan menampakkan abs di perutnya.




Tiba-tiba si isteri mencelah.

" Fuyooo...abs dia ada lapan, bang!  Giler ahh!  Kalo kat korea, diaorang cuma ada enam abs jer.  Apsal dia punyer abs boleh sampai lapan, bang? "

" Ntah..."  jawab si laki acuh tak acuh.

" Kalo kat korea diaorang gelarkan abs tu sebagai coklat kan, bang.  Chocolate abs!  Sebab bentuk abs tu dah macam petak-petak coklat.  Abang, coklat apa? "

Serentak dengan soalan tu, mataku terus tertumpu pada lemak perut sang suami.  

" Mmm...coklat abang coklat cair kot. "

Nasib baik lar sang suami tu dikurniakan tahap kesabaran yang tinggi.  Kalo tak, memang dah lama kena starlight kat dahi aku ni. 


********************************************************************************* 

Situasi 5

Di satu malam yang tenang dan bahagia, sedang kami sekeluarga asyik menonton rancangan di astro, tiba-tiba ada sesuatu bau yang teramat busuk telah menusuk-nusuk di lubang hidung kami sekeluarga dan telah sekaligus merentap kebahagiaan kami di malam itu.

" Mak aiihh....busuknya kentut abang! " 

" Alaaa...dulu sebelum kahwin, ok jer sedut..."

" Dulu sebelum kahwin takde ar busuk macam ni pun, abang!  Rasanya masa kita couple dulu abang tak pernah pun kentut depan saya.  Ker abang tahan kentut? "

" Mana ada..."

" Ibu...Maira berak! "  jerit Hanie dari dalam bilik.  Sekaligus menghentikan perbualan kami suami isteri.


krik...krik...krikk (bunyi cengkerik)


" Kentut abang tak busuk sebenarnya.  Tapi kentut abang telah mengganggu gugatkan ekosistem pengudaraan oksigen dalam rumah ini.  Saya rasa kelemasan dalam mencari udara segar...."

" Dah...dah...tak payah nak saiko.  Pi cebok anak berak sana.  Awak cakap kentut saya busuk, malas saya nak tolong cebok. "

Cubaan aku untuk menyaiko ternyata gagal sama sekali.

Mulutku mencebik.  Macam budak kecik kena marah

" Sia..paa marah diaa..."

Takpe.

Ada ubi ada batas.
Ada hari boleh cuba saiko lagi.


* Saiko = psycho








Thanks for reading this entry!






2 comments:

nexx said...

haha.. sangat sweet... i like ^^ *V

fara mansor said...

landak bukan porcupine ke..
hedgehog tu landak berus yg comel & cute..